top of page
Shopping Mall with Mirrors

Vásárlói Tükör

Vásárlási szokások változása az FMCG szektorban és a bevásárlóközpontoknál a MARKETING RESOLUTION multikliens (megvásárolható) tanulmányának legújabb, 2025 tavaszi hulláma.

 

Az elmúlt években több olyan esemény is történt, amelyek erős hatással voltak az emberek vásárlási szokásaira.

Az egyes adatfelvételi időszakok, illetve az azokat megelőző periódusok rövid jellemzése

  • 2025 március: év elején kamatot fizetett az inflációkövető Prémium Magyar Állampapír; elindult a kormány gazdaságélénkítő programja; többgyermekes nők adókedvezményének bejelentése; árrésstop bejelentése

  • 2024. április: fegyveres konfliktusok a világban; úgy tűnt, a magyar gazdaság lassú növekedésnek indul

  • 2023. június:  gazdasági recesszió, uniós források elakadása, hatalmas infláció, reálbérek esése, csökkenő lakossági fogyasztás, romló kiskereskedelmi teljesítmény

  • 2022. december: üzemagyag-ársapka eltörlése, magas infláció

  • 2022. április: orosz-ukrán háború második hónapja

  • 2021. / 2020.: Covid

 

A Vásárlói Tükör kutatás bemutatja, hogyan reagált a magyar lakosság a fenti történésekre, milyen módon változtatták meg bevásárlási szokásaikat.

A felmérés fókuszában egyrészt a bevásárlóközpontok, plázák látogatása, másrészt az élelmiszerek és napi fogyasztási cikkek vásárlása áll.

 

A kutatás által érintett főbb témakörök:

  • Hogyan látják az emberek a saját anyagi helyzetüket jelenleg és milyen várakozásaik vannak a közeljövőre vonatkozóan?

  • Milyen arányban terveznek nagyobb beruházásokat a magyarok?

  • Hogyan változnak a plázába járási szokások, a bevásárlóközpontokban végzett aktivitások?

  • Hogyan értékelik az emberek az egyes FMCG üzletláncokat?

 

A közel 60 oldalas tanulmány részletes elemzéssel mutatja be a fentihez hasonló kérdésekre adott válaszokat, tartalmazva szakértőink évtizedes tapasztalatát is. A teljes országra kiterjedő kutatás 500 fő megkérdezésén alapul. A célcsoportot azon személyek alkották, akik rendszeresen vásárolnak élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket. Igény esetén egy egyórás online vagy személyes workshop-ot is tartunk, segítve az eredmények értelmezését.

Ha kérdése merülne fel, forduljon hozzánk bizalommal!
Elérhetőségünk:
+36 30 619-3364
kui.janos@marketingresolution.hu

bottom of page